Suka berkongsi bercerita

Daisypath Anniversary tickers

Friday, January 21, 2011

my beauty stuff

Salam...

Hye semua… ;) hmmm..nk cerita ni..saya sejak kebelakangan ini saya ni suka sangat menjaga kecantikan wajah..cewahh..dan sangat obsess dengan kelangsingan body..saya nak diet tapi saya sekarang tak sekuat dulu..haih..dulu saya kaw2 la diet..dan hasil nya mmg hebat la kan..sekarang saya just disiplinkan diri saya..saya kontrol berat badan saya dengan mengehadkan jumlah kalori saya..hope saya berjaya la..sekarang ni saya rajin bersauna dalam bilik,,,hehe..untung I ada sauna..tapi 15 minit je..tak tahan la..panassss…I will make it as my routine since I stay alone in my room..freedom ok..but kadang2 sangat busan..huhu..

Ok..ni nak cerita ni..pasal kecantikan wajah..perghhh..memang menjadi la skg ni..selapas balik dari waresouse sale..banyak betol skin care saya beli..tapi tape..tahan tuk 4 5 bulan ( kira jimat la kan) haha..nak sedap kan hati..ala macam I cakap before la…prevention is much better then cure..right? hikhik..ok ni nak show barang apa yang saya beli..hasil nya saya akan update dari semasa k…saya beli skin care from bio-essence and clinelle..


*******

ni saya suka..from Etude House..beli dekat alamanda..for my nail..kutikel oil..isi dan kuku saya kans elalu kering..from mani pedi tretament..i learn from them on how to make our nail cantik..ni la salah satu barang dia..lagi 1 saya ada 1 set alat potong kuku..tuk mani pedi treatment la..beli kat downtown rm 15 je..actually cilok yang adik saya nye..haha


owh pic ni pon masuk gak? haha..ni semalam i makan colek buah nenas kat bilik..sesorang u..sambil tgk tv and balut hadiah kawen tuk membe i..hehe..enjoy tak life i..di samping tu MR F pon teman saya ngan msg or gayut..hehe



ni la hadiah nya..lampu garam..tuk membe..hadiah sempena hari bahagia diorang..ada tiga.. :) happy for them..


taraaaa..da ciap balut...

haaa..ni la produk clinelle yang saya beli kat warehouse tu..banyak kan?? haaa jngan terkejut..hanya rm60 ok..if i beli kat watson..mau rm200 ni..hehe..tu la i ckp i jd ting tong..haha..these kind of thing can use for next 5 6 bulan ok..so i will update the result sooner ok....


haa..yang ni plak starter kit..rm 7 je..kat lua ada la rm 15..yang ni senang la bawak bila travel..i kan suka travel..travel pon kena jaga kecantikan gak kan..nanti pergi jakarta bleh bawak ni je..balik kelantan pon boleh bawak ni..pergi kuar dating dan bila nak berenti semayang, boleh guna ni..senang, mudah n murah..i loike..


yang ni lagi super murah..mask ni rm 5 je tuk 2 keping..harga sebenar dia rm20 babe..haha..my office mate beli 1 dozen..i beli berapa? 5 je..haha..murah tu..bio-essence..mana nak dapat ni?? haha


bio- essence ..yang kiri tu tuk mata..I beli rm 38.. harga sebenat rm95..haha..beli jangan tak beli.. i kan ada masalah dark circle..so try this first..tengak result dia ok tak..yang sebelah kanan ni essence..arggghhh i love this produk..tapi agak mahal la ..rm 65.. tapi harga kat lu rm 85..which i still untung..hehe..yang ni dia cakap dlm masa 7 hari kulit kita jadi lembut macam baby, boleh brighten our skin dan sekatakan warna kulit..tak sabar nak habiskan guna produk ni..hehe..warehouse memang murah kan? so beli dekat warehouse lain kali..hehe


yang ni subcon bagi hamper.. so i dapat ni..pati ayam..xtau la sedap ke tak benda ni..hehe


ni la saya hari ni...di office pada 21/01/11, jumaat.. :pp


1 comment: