Suka berkongsi bercerita

Daisypath Anniversary tickers

Monday, November 28, 2011

Ulangtahun kelahiran kekasih hati, Efendi


Hari ini bersamaan 29.11.2011, Selasa, 3 Muharram 1433H, hari ulangtahun kelahiran kekasih hati saya, EFENDI AWANG. Walaupun jasad kami berada jauh (dia di Kuantan, saya di Kuala Lumpur) tetapi kami dekat di hati..Hari ni saya happy sangat dan doakan yang terbaik buat Efendi…Berjaya dunia dan akhirat..ameeenn..

Saya tujukan khas lagu ni untuk kekasih hati sy…HAPPY BIRTHDAY B..



Ya Allah, aku memohon kepada-Mu agar Engkau menjadikan sebaik-baik umur kami pada akhirnya, sebaik-baik amal pada penutupannya, sebaik-baik hari-hari kami adalah saat bertemu dengan-Mu.

Aku memohon kepada-Mu agar Engkau menjadikan kuburan setelah berpisah dengan dunia, sebaik-baik tempat tinggal kami, luaskanlah liang lahad kami, dan rahmatilah saat kami menjadi rendah pada waktu menghadap-Mu saat hisab, tetapkanlah kaki-kaki kami di atas shirath, selamatkanlah kamidari kesusahan hari kiamat, putihkan wajah kami pada hari dimana wajah manusia ada yang putih dan ada yang hitam.

Aku memohon kepada-Mu kenikmatan yang tak terputus-putus, mata yang sejuk yang tidak terputus-putus, aku memohon kepada-Mu untuk dapat melihat wajahMu, dan kerinduan bertemu dengan-Mu.

Aku memohon agar Engkau mensucikan kerusakan hati kami dengan taubat, dan menyatukan hati kami dalam keadaan takut kepada-Mu, dan memberi kami pemberian yang besar yang dapat memasukkan kami ke dalam surga, tempat yang aman.. Amin.


Ya Allah, kepada-Mu aku beribadah dan untuk-Mu kami solat dan sujud. Kepada-Mu kami menuju dan bersegera. Kami mohon rahmat-Mu dan takut akan azab-Mu, sesungguhnya azab-Mu menimpa orang-orang kafir.

Ya Allah aku memohon perlindungan kepada-Mu, kami meminta ampun dari-Mu, memuji-Mu dengan kebaikan, tidak kufur kepada-mu, tunduk kepada-Mu dan mencabut siapa yang kufur kepada-Mu.. Amin.

 Barakallah fi umrina [semoga Allah memberkahi usia kita]

1. Semoga B panjang Umur dalam iman dan murah rezeki. ameen

2. Semoga kasih sayang kita di redhai Allah dan bahagia selama nya. ameenn

3. Semoga B berjaya dunia dan akhirat, dipermudah kan segala urusan dan orang yang berurusan. ameen

4. Semoga B sihat walafiat , matang fikiran, lapang dada, dan  bijak mengharungi hidup  dlm menyelesaikan masalah dan  bijak juga dlm pengurusan hidup dan ekonomi..ameenn





No comments:

Post a Comment